Sommerfugl i Radikale Venstres farver

Bliv en del af Radikale Venstres Talentprogram 2024/25

Vil du brænde igennem som kandidat til kommunal-, regional-, folketings- eller europaparlamentsvalg? Vil du tage foreningsmæssigt eller kampagnemæssigt ledelsesansvar? Så kan du nu søge om at blive deltager på Radikale Venstres ambitiøse talentprogram, der lanceres for anden gang til efteråret.

Du ansøger talentprogrammet i nedenstående formular med en beskrivelse af et politisk eller organisatorisk projekt. Du kan eksempler på projekter fra sidste års ansøgninger nederst på siden.

Programmet løber fra september 2024 til maj 2025 (9 måneder) og fungerer som understøttelse af dit personlige udviklingsprojekt. Programmet består af fire undervisningsmoduler (to weekender og to hele weekenddage). Derudover tildeles du en mentor, som vi i dialog med dig udvælger pba. de behov, du har.
Forløbet er håndholdt og skræddersyet med undervisning, workshops, mentorfeedback, sidemandsoplæring og eget arbejde med projektet. Herunder kommer du til at skulle aflevere konkrete produkter forud for hver mødegang. Derudover giver talentprogrammet en plads i et unikt netværk med denne og den tidligere årgangs deltagere.

Programmet er tidskrævende, og det forventes af deltagerne at deltage på alle undervisningsmodulerne og at prioritere den fornødne tid til at arbejde selvstændigt med projektet undervejs. Alle ansøgere tages i betragtning uanset alder og merit i partiet, og der lægges vægt på at udvælge projekter med en vis variation. Der optages maksimalt 12 deltagere på talentprogrammet.

Der er et deltagergebyr på 200kr/måneden. Deltagere under 25 år fritages for gebyr.

Partiet dækker i forbindelse med weekendmodulerne transport, forplejning og i nogle tilfælde overnatning.

Spørgsmål til talentprogrammet og ansøgningsprocessen kan rettes til katinka.langdahl@ft.dk.

Nedenfor finder du datoer og indhold for talentprogrammets moduler og eksempler på projektbeskrivelser fra tidligere års ansøgninger.

Deadline for ansøgning er den 19. august.

Talentprogrammets moduler

Herunder kan du se eksempler på projektbeskrivelser fra sidste års ansøgerfelt